Dia internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència #11f2020

dimarts 11 febrer 2020

L'11 de febrer es commemora el Dia de la Dona i la Nena en la Ciència i creiem que és una bona oportunitat per reivindicar el paper de les dones i les nenes a la ciència i la tecnologia per engrescar-les en les disciplines STEAM.
Les dones científiques i tecnòlogues són invisibilitzades per la societat incloent el material educatiu o la premsa. La falta de referents, fa que les nenes no tinguin models en els quals reflectir-se.

Per aquest motiu, l'11 de febrer (a partir de les 11 h) a CAtalunya realitzarem una campanya de sensibilització a través del HT #DonesTIC i #NoiesTIC amb l'objectiu de donar a conèixer la contribució que han realitzat les dones a la ciència per trencar amb els imaginaris androcèntrics i els estereotips sexistes.

Només el 28% dels investigadors del món i el 35% dels estudiants de carreres STEM són dones i en estudis de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a Catalunya el percentatge de dones graduades és d’un 21%.

Actualment l’accés de les dones a desenvolupar carreres relacionades amb la ciència segueix tenint moltes barreres i per afavorir la presència femenina a l'àmbit tecnològic i científic, des de 2015, les Nacions Unides va crear la diada de l'11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

En els últims anys, la comunitat internacional ha fet un gran esforç per inspirar i promoure la participació de les dones i les nenes a la ciència i ara és vital per a aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que s'ha marcat l'Agenda 2030.

Què podeu fer per celebrar aquesta diada al vostre punt?

A nivell estatal existeix la iniciativa 11 de febrero, i a nivell català l'11 de febrer dia internacional que anima a centres educatius, llibreries, centres culturals, etc. a realitzar activitats per commemorar aquesta diada. A Catalunya estan programades diferents accions i activitats. Hem recopil·lat moltes que podeu trobar aquí.

Els materials i recursos que trobareu al Repositori de Dones i TIC us poden servir d'inspiració per pensar activitats als vostres punts. Si us sumeu a aquesta diada, ens podeu etiquetar per les xarxes socials amb el hashtag #DonesTIC o #NoiesTIC i us donarem un cop de mà amb la difusió.

Acció de sensibilització a xarxes socials l'11 de febrer

Farem difusió a través dels nostres canals socials de Twitter i Instagram i us engresquem a fer-ho!

594 missatges encoratjadors per a dones i nenes a la ciència i la tecnologia

Mireu els misssatges del 2020: http://punttic.gencat.cat/article/594-missatges-celebrar-el-dia-de-la-dones-i-les