Fase 1 del Desconfinament

Informació d'interès per entendre la FASE 1 del desconfinament de la COVID-19

dilluns 18 maig 2020

Mesures de la fase 1

Continua vigent l’estat d’alarma i, per tant, la restricció de la mobilitat a l’exterior continua limitada a activitats molt concretes.

Des del 26 d’abril, els menors d’edat fins a 13 anys poden sortir a passejar acompanyats d’una persona adulta, amb determinades limitacions.

Des del 2 de maig, està permés que les persones de 14 anys o més sortin a passejar i a fer activitat esportiva, amb determinades limitacions.

Atès el canvi a fase 1 que afecta al municipi de Vilafant, s’ha autoritzat:

• La reobertura dels establiments comercials i locals tancats al públic per l’estat d’alarma, sempre que no superin els 400 m2 de superfície, sense cita prèvia i amb 1/3 de l'aforament.
  • Els locals de més de 400 m2 també poden obrir si acoten l'espai al públic a, com a molt, 400 m2.
  • Es poden fer rebaixes i promocions.
  • La reobertura de terrasses d’establiments d’hostaleria i restauració amb limitacions i condicions de seguretat.
  • Flexibilitzar diferents mesures socials, amb limitacions concretes.
  • L’obertura de biblioteques, museus, establiments d’actes i espectacles culturals i dels hotels i establiments turístics.
  • La mobilitat general dins la regió sanitària per les activitats autoritzades.
  • Es mantenen les recomanacions, a empreses i treballadors, de teletreball i de mesures de conciliació i reorganització per reduir la mobilitat per motius d’activitat laboral.
  • Els esportistes professionals o federats poden entrenar en tota la regió sanitària. La pràctica esportiva d'oci només es pot fer dins del municipi.
  • S'autoritzen la caça i la pesca esportives.

Consulteu els següents enllaços d'interès: