Gestió de residus domèstics durant l'episodi de confinament pel COVID-19

dilluns 20 abril 2020

Gestió domiciliària dels residus en llars amb positius

Segons les recomanacions del Ministeri de Sanitat, els residus del pacient, inclòs el material d'un sol ús utilitzat per la persona malalta (guants, mocadors, mascaretes), s'han d'eliminar en una bossa de plàstic (BOSSA 1) en un cubell d'escombraries disposat a l'habitació, preferiblement amb tapa i pedal d'obertura, sense fer cap separació per al reciclatge.

La bossa de plàstic (BOSSA 1) s'ha de tancar adequadament i introduir-la en una segona bossa d'escombraries (BOSSA 2), a la banda de la sortida de l'habitació, on a més es dipositaran els guants i mascareta utilitzats pel cuidador i es tancarà adequadament abans de sortir de l'habitació.

La BOSSA 2, amb els residus anteriors, s'ha de dipositar amb la resta dels residus domèstics a la bossa d'escombraries (BOSSA 3) corresponent al cubell de fracció resta. La BOSSA 3 també es tancarà adequadament.

Immediatament després es realitzarà una completa higiene de mans, amb aigua i sabó, al menys de 40-60 segons.

La BOSSA 3 es dipositarà exclusivament al contenidor de fracció resta (o en qualsevol altre sistema de recollida de fracció resta establerta en l'entitat local), estant totalment prohibit dipositar-la en els contenidors de recollida separada de qualsevol de les fraccions separades (orgànica, envasos, paper, vidre o tèxtil) o el seu abandonament en l'entorn.

Gestió domiciliària dels residus en llars sense positius

• Cal reciclar a casa encara que estiguem confinats per tal d'evitar el màxim de desplaçaments als contenidors del carrer.
  • Les mascaretes, guants i altres productes similars cal llençar-los a la bossa de Rebuig.
  • Cal dipositar la brossa al contenidor de Rebuig utilitzant guants.
  • Després, cal rentar-se bé les mans.

Imatge original del servei urbans de l'Ajuntament de Sitges

Comunicat de l'Agència de Residus de Catalunya 17/03/2020 (pdf)

BAN del Ministeri per la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic 17/04/2020 (pdf)