Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament

Ja es pot demanar el vot per correu-e a les eleccions del 14F

Fins el 4 de febrer del 2021 (presencialment fins el 10 de febrer)

divendres 29 gener 2021

Ja es pot demanar la sol·licitud del vot per correu per al 14-F. Us expliquem com fer-ho

El Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, com a encarregat d’organitzar les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 14 de febrer de 2021, s’ha marcat tres objectius clars per als comicis:

  • que siguin segurs, que garanteixin el dret a vot a tothom i que siguin legítims.

Són tres objectius a assolir davant les circumstàncies excepcionals en les quals se celebraran les eleccions, en plena pandèmia de la COVID-19. És per això que el Departament està proposant una sèrie de mesures i protocols que, compartides amb les formacions polítiques del Parlament i aprovades pel PROCICAT, han d’ajudar a fer que, malgrat tot, siguin les del proper febrer siguin unes eleccions que s’assemblin el màxim possible a una situació de normalitat.

Entre aquestes mesures, n’hi ha una de clara: la del foment del vot per correu entre tota la ciutadania cridada a votar.

Es tracta d’un mecanisme que permetrà reduir la presencialitat als locals electorals el 14-F i farà possible exercir el dret a vot sense sortir de casa. Des del 22 de desembre, i fins al 4 de febrer, ja es pot sol·licitar el vot per correu.

Enguany, però, s'afegeix una novetat derivada de la pandèmia de la COVID-19: les eleccions de 2021 són les primeres en què es pot demanar el vot per correu de manera telemàtica mitjançant un certificat digital i sense necessitat d’anar presencialment a una oficina de Correus.

L’objectiu és facilitar la petició del vot per correu per internet el màxim possible, segons van acordar el Departament d'Acció Exterior i Correus, i va aprovar la Junta Electoral Central. D’aquesta manera, el vot per correu es pot sol·licitar tant:

  • Per via telemàtica a través del web Correos.es amb un certificat electrònic reconegut:
    • IdCat Certificat. Aquí trobareu informació sobre com obtenir-lo:  https://web.gencat.cat/ca/tramits/idCAT/Certificat-digital-idCAT/
    • El DNI electrònic
    • Altres certificats com FNMT o autonòmics equivalents a idCAT.
  • Presencialment i entregant personalment l'imprès a qualsevol oficina de Correus, acreditant la identitat mitjançant els següents documents originals:
    • El document nacional d’identitat (DNI)
    • El passaport (amb fotografia i signatura del titular)
    • El carnet de conduir (amb fotografia i la signatura de la persona titular)

Una altra novetat de cara a les eleccions del 14-F, en cas que s’esculli l’opció de sol·licitar telemàticament el vot per correu des de l’Estat espanyol, és que, degut a la situació causada per la COVID-19, les persones podran exercir el seu dret a vot per correu en el mateix moment que l’empleat de Correus entregui la documentació electoral. Només cal entregar personalment el sobre electoral. L'empleat de Correus lliurarà a l'elector o electora un justificant acreditatiu del dipòsit de vot i, d'aquesta manera, s'evita haver d'anar novament a una oficina de Correus. Tanmateix, si l’elector o electora ho prefereix també podrà enviar el vot per correu certificat des d'una oficina de Correus, no més tard del 10 de febrer.

Cal tenir en compte que, un cop l’Oficina del Cens Electoral admeti la sol·licitud del vot per correu, ja no es podrà votar de manera presencial a la mesa.

Per primera vegada, és possible demanar el vot per correu telemàticament mitjançant un certificat digital

Més informació: https://exteriors.gencat.cat/ca/detalls/noticia/not_201222_votpercorreu

Document Actions