Primer dels Plens ordinaris, del nou mandat a Vilafant

El dimecres 24 de juliol a les 20h és va celebrar el primer del plens ordinaris de l’Ajuntament de Vilafant, del nou mandat.

dijous 25 juliol 2019

El dimecres 24 de juliol a les 20h és va celebrar el primer del plens ordinaris de l’Ajuntament de Vilafant en que entre els punts destacats de l’ordre del dia , és va donar compte de l’execució pressupostària del primer quadrimestre, on el nou Regidor d’Hisenda, Francisco Marín, va explicar el balanç econòmic, que es troba entre el 30-40% tal com pertoca al període estimat i va informar, també que el període Mitjà de pagament a proveïdors (PMP) és de 24 dies.

Es va proposar al Ple i es va aprovar per 5 vots a favor (PSC) i per l’abstenció de la resta de membres de la corporació (ERC, C´s i JxV) , les diferents modificacions de crèdit, eina que permet afrontar les necessitats sorgides durant el mandat i que es paguen amb el romanent de tresoreria.

Es van aprovar també el tancament d’acords amb el Consell Comarcal de l’Alt Empordà sobre la: recollida selectiva, i en el que és valorarà l’opció futura un servei porta a porta i el servei de tallers de memòria per les persones grans.

Durant el torn de precs i preguntes l’Alcaldessa Consol Cantenys va contestar a preguntes del grup d’Esquerra Republicana sobre les mesures preses per l’onada de calor dels darrers dies, així com l’estat definitiu de les propostes escollides pels veïns en els Pressupostos Participatius Vilafant 2018-19, que inclou la construcció de la pista de voleï platja en el recinte del poliesportiu Joel González.

L’alcaldessa a partir de les peticions de l’Associació de Veïns de les Forques, mitjançant el grup de Ciutadans, sobre diferents actuacions en els carrers d’aquest nucli, Consol Cantenys va recordar les diferents actuacions que s’han dut a terme i com en cada una d’elles s’eliminen barreres arquitectòniques i s’adeqüen a la normativa.

Cantenys, explica que per solucionar la major part dels problemes, passa per una reforma integral del carrer Santa Llogaia on hi han molts entrebancs arquitectònics per part de les diferents empreses elèctriques i telefòniques fruit de les construccions d’anys enrere quan Les Forques estava formant-se. Actualment s’està redactant els projectes de reforma dels carres Empordà i el Rec Sta. Susanna, per una pròxima execució.

Podeu consultar tots els punts de l’ordre del dia en aquest enllaç