Recordatori pels Compostaires, teniu matèria llenyosa per millorar el vostre compost

divendres 06 novembre 2020

Us recordem a les més de 200 famílies de compostaires de Vilafant, que teniu a la vostra disposició matèria seca (llenyosa) per a barrejar amb les vostres restes orgàniques del compostador.

Ara hi hem instal·lat, per la vostra comoditat un contenidor ple de serradures perquè les vingueu a buscar sempre quan vulgueu.

El contenidor està situat a la deixalleria vegetal i només cal que us hi passeu abans per la Deixalleria (horari d’hivern de la deixalleria: de dimarts a dissabte de 10 a 13h i de 15 a 18h i diumenges de 10 a 13h) perquè us obrin la vegetal.

Contenidor serradures pel compostatge casolà

El compostatge casolà és un procés natural de transformació de les restes orgàniques generant un  adob natural semblant a la terra vegetal. Compostant les restes orgàniques…

• reduïm els residus destinats a a la planta de gestió de Pedret i Marzà
  • disminuïm l’ús de fertilitzants químics i ens autoproveïm d’un adob de qualitat.
  • Podem sol.licitar una bonificació en la taxa d’escombraries

Per obtenir un bon compost, cal fer aportacions  equilibrades de matèria orgànica (restes de menjar) i estructurant o matèria seca (serradures, herba seca, palla…) i airejar regularment.

Si necessites, estructurant pel teu compostador, a la deixalleria es disposa de serradures que fan aquesta funció. Només cal que t’hi adrecis, t’identifiquis com a vilafantenc/-a i n’agafis les que necessitis, gratuïtament.

Al municipi de Vilafant som molts els veïns/es que practiquem el compostatge!

Si estàs interessat en fer compostatge casolà, contacta amb l’Ajuntament! (mediambient@vilafant.cat o 972546020)

Més informació:

Salut i bon compost!