Ple Ordinari del 22 de gener del 2020

Ple Ordinari del 22 de gener del 2020
Façana de l'Ajuntament de Vilafant

dijous 23 gener 2020

En el ple municipal celebrat aquest dimecres, 22 de Gener, s'han tractat i aprovat temes com la inclusió del Polígon del Pont del Príncep en el mapa acústic de Vilafant o l'inici de l'expedient de delimitació dels llindars i límits dels termes municipals de Vilafant i Figueres i així plasmar sobre plànols les modificacions que s'han anat succeint des de la seva última versió.

També s'ha aprovat la nova reglamentació del Cementiri Municipal i les limitacions temporals, que vénen marcades per llei, en quant a la concessió dels espais.

Un dels temes que ha generat més interès ha estat el nomenament del nou Jutge de Pau, que va quedar vacant degut que l'anterior jutge, el Sr. Serafín Pérez, va renunciar en optar i ser escollit regidor, en les darreres eleccions municipals. Tres candidatures optaven a ser el nou Jutge de Pau de Vilafant i davant la igualtat i la qualitat de les propostes s'ha optat pel vot secret de cada un dels regidors. Finalment el Sr. Antoni Caulas i fins ara, Jutge de Pau suplent ha estat nomenat per majoria absoluta i només amb el vot en contra del partit de Ciutadans.

També ha ocupat bona part del temps un aclariment previ al debat dels punts de l'ordre del dia, i que s'ha repetit en el torn de precs i preguntes ha estat la necessitat d'aclarir per part de l'alcaldessa Consol Cantenys, la notícia publicada en alguns mitjans comarcals, referent al tancament de l'Oficina de Correus de Vilafant.

Consol Cantenys, ha subratllat, que a conseqüència de diferents reunions que s'han tingut amb Correus per tal de millorar el servei de repartiment, l'empresa ha valorat i estudiat diferents mesures per optimitzar-lo i això ha provocat certa confusió i la difusió d'unes notícies sense fonament informatiu. Cantenys ha assegurat que Correus no té cap intenció de tancar l'oficina de Correus situada al nucli de les Forques i que dóna servei a més de 5.000 veïns.

Ja en el torn de preguntes s'ha valorat la Cavalcada de Reis, s'ha aclarit el perquè el club organitzador no ha celebrat aquest any el memorial Carles Corretger, així com la demanda de cert control sobre vehicles que cometen infraccions administratives o de velocitat i la convocatòria de la Mesa de Seguretat per tractar aquests temes i vetllar per un poble més segur entre altres demandes dels regidors i regidores participants.