Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Per Temes

Altres recursos d'habitatge

Programa d'estalvi energètic

Infografia amb les principals recomanacions d'estalvi energètic a la llar (pdf):

- Estalvi d'aigua, gas i d'electricitat
- Hàbits de consum sobre il·luminació, a la cuina, al menjador, al lavabo...
- Manteniment del confort, calefacció i aire condicionat

Curs virtual (desembre 2020) organitzat per la Diputació de Girona (veure notícia web)
net poster pobresa energètica habitatge nov 2020.jpg

Vulnerabilitat i pobresa energèticalogo vulnerabilitat energètica..jpg

La llum, l'aigua i el gas són un dret bàsic i tothom hi té garantit l'accés. així ho recull la llei que prohibeix a les companyies tallar aquest subministrament a les llars vulnerables (les obliga a mantenir el servei mentre duri la situació de la dificultat econòmica).

Què és ésser vulnerable?

      És un consumidor d’energia que està en situació de pobresa energètica i que pot ser beneficiari de les mesures d’ajuda establertes per les administracions.

Què és pobresa energètica?

      La pobresa energètica és la situació en la que es troba una llar que no pot satisfer les necessitats bàsiques de subministrament energètic, com a conseqüència d’un nivell d’ingressos insuficient i que, en alguns casos, es pot veure agreujada per disposar d’un habitatge ineficient energèticament. Aquesta situació es pot manifestar a través de la incapacitat de mantenir la temperatura adequada de la llar, retard en el pagament de les factures, una despesa energètica excessivament baixa o una despesa en els subministres energètics desproporcionada respecte el nivell d’ingressos.

Si rebo un avís d'impagament?

      Un avís d’impagament és una notificació de l’empresa que informa d’una factura impagada, en cap cas suposa un tall de subministrament. Si no pots assumir el cost de la factura, comunica't amb Serveis Socials on avaluaran la teva situació i iniciaran el procediment per evitar que empitjori.

 

Si rebo un avís de tall de subministrament? 

      Abans de procedir a cap tall, les empreses subministradores estan obligades a comprovar que no es tracta d’un impagament per manca de recursos econòmics. Tant si ets o no usuari/ària de Serveis Socials, contacta-hi per avaluar la teva situació. L'informe possible d'avaluació per suspendre qualsevol ordre de subministrament s'ha de renovar a l'any de la seva emissió.

Si ja tinc tallat el subministrament?

    Poseu-vos en contacte amb Serveis socials i us ajudaran a restablir el servei i a tramitar la sol·licitud de l’informe que acreditarà la situació d’exclusió residencial.

Més informació: web de Servei Socials


Mesures de protecció de les persones vulnerables. El Bo Social.

Teniu informació sobre mesures de protecció per a les persones vulnerables i el bo social, descomptes a la factura en el següent document pdf de la Diputació de Barcelona.


Document Actions