"Un naixement, un arbre" gener 2023

Campanya de lluita contra el canvi climàtic emmarcada en el "Benvingut nadó" de l'Ajuntament de Vilafant.

dijous 19 gener 2023

3a edició de la Campanya "Un naixement, un abre"

Les famílies dels nadons (nascuts/des entre l'octubre del 2021 i l'octubre del 2022)  podran visitar el seu arbre plantat a partir del 19 de gener del 2023 a la zona anomenada Camps d'en Fita i en Pineda, al nord del Nucli antic, a la zona verda entre els carrers 8 de març i Montserrat Roig.

L’equip de govern del consistori vilafantenc, el 2020, va posar en marxa la campanya per combatre el canvi climàtic: Un naixement, un arbre” que consisteix en plantar un arbre per cada nadó nascut al municipi.

Cada arbre plantat en aquesta campanya, durà una xapa commemorativa amb el nom de l’infant.

Amb aquests distintius es vol incentivar la conscienciació sobre el medi ambiental establint un vincle entre les criatures i la natura a través de l’arbre al seu nom. La iniciativa en qüestió, neix de la preocupació per l’emergència climàtica que viu el planeta, de l’actual equip de govern.

Per tal de combatre les emissions del CO2 i augmentar els espais verds del municipi, s’ha optat per incrementar el nombre d’arbres, ja que un arbre és capaç d’absorbir d'entre 10 a 20 Kg de CO2 a l’any, així com donar protecció a nombroses espècies animals, fixar el sòl i sobretot produir oxigen net.