Celebrem els 900 anys de l’església de St. Cebrià

Durant el mes d’octubre celebrem els 900 anys del primer document que constata l’existència de l’església de Sant Cebrià de Vilafant. De l’11 al 25 d’octubre, cada divendres tindran col·loquis i xerrades commemoratives que acompanyaran una exposició temàtica.

diumenge 06 octubre 2019

Aquest mes d'octubre l'església de Sant Cebrià està d'aniversari. Durant el mes l'església acollirà xerrades i exposicions per celebrar els 900 anys de la primera menció documental d'aquest temple; el testament de Manicleta, datat del 1119. Aquest document es va fer davant de l'altar de Sant Cebrià de Vilafant, donant constància que fa 9 segles, ja existia aquesta església.
Per celebrar aquesta fita històrica des de l'Ajuntament, en col·laboració amb l'església de Vilafant, s’han preparat diverses activitats culturals que es realitzaran durant aquest mes d'octubre. El divendres 11 d’octubre a les 20:00 a l'església, es celebrarà la inauguració de l'exposició històrica de l'església de Sant Cebrià. Una exposició de 6 plafons on podreu conèixer tota la història d'aquesta església i aprendre com ha evolucionat Vilafant en aquests 9 segles. El filòleg clàssic Antoni Cobos analitzarà el document original del 1119 durant la presentació.
El divendres 18 d’octubre a les 20:00, a la sala de plens de l'Ajuntament es farà un col·loqui amb els historiadors Antoni Egea i Eric Ferrer i les arqueòlogues Anna Augé i Anna Maria Puig sobre l’evolució històrica de Vilafant des de l'edat mitjana fins els nostres dies.
El divendres 25 d’octubre a les 20:00, a l'església de Sant Cebrià, el mossèn de Figueres Miquel-Àngel Ferres i Fluvià, donarà una xerrada sobre les diferències entre els cristians empordanesos del S.XII amb els del S.XXI.
Les jornades commemoratives conclouran el diumenge 1 de desembre, on el Bisbe de Girona Francesc Pardo oficialitzarà la missa a l'església de Sant Cebrià.
Tots aquests actes són oberts al públic i des de l'Ajuntament us convidem a tothom a conèixer la història del poble de Vilafant i la seva evolució. Un cop inaugurada, l'exposició, es podrà visitar a l'entrada del consistori.