Tractament biològic i natural contra el pugó dels arbres de Vilafant

Lluita biològica integrada

dijous 05 maig 2022

A partir d'aquesta setmana s'ha inciiat a Vilafant tractament biològic, amb lluita integrada pel control de plagues.

Els principals insectes que ens ajuden en aquest control de plagues són l'"Adalia bipuntada" (Marieta de dos punts) i l'"Aphydus Colemani":

El control biològic per combatre plagues

foto de Serveis a les Persones - Ajuntament de Vilafant.

En aquesta fulla d'arbre vilafantenc hi trobem tots els personatges del tractament de control biològic contra les plagues que està duent a terme la #BrigadaVilafant:

• La plaga: en aquest cas és el conegut pugó (Aphididae) són insectes (Homoptera) molt petits que es reprodueixen molt ràpidament. Xuclen la saba de les plantes, especialment de les fulles més joves, i provoquen l'enrotllament de la fulla. Hi ha molts tipus de pugons, de diferents colors (negres, grisos, verds,...).
  • El depredador: la MARIETA (Adalia), i sobretot la larva d'aquesta que consumeixen un gran nombre de preses durant el seu estadi larval.
  • El parasitoide: són espècies amb un estadi encara immadur que es desenvolupa sobre o dins d'un hoste al qual finalment acaben matant, en el nostre cas les larves inoculades de l'Aphidus Colemani
  • El resultat: els pugons bé són DEVORATS pel depredador (i les seves larves) o bé per les larves del parasitoide (en aquest cas queda la MÒMIA buida del pugó).

#SalutVilafant #MediambientVilafant