Hem rebut subvenció pel Temps per Cures 2021 i 2022

L'Ajuntament de Vilafant ha signat conveni amb el Consell Comarcal de l'Alt Empordà i la Generalitat de Catalunya...

diumenge 25 juliol 2021

L'Ajuntament de Vilafant va signar contracte amb el Consell Comarcal de l'Alt Empordà per rebre de la Generalitat de Catalunya 11.531'12€ per als anys 2021 i 2022.

L'Ajuntament destina aquests diners per als serveis d'acollida d'estiu i els casals municipals d'estiu de Vilafant dels estius del 2021 i 2022:

• Els serveis d’acollida (matins, migdia, tardes) i de lleure, sobretot durant l’estiu fora del període lectiu es fonamenta en la importància i el caràcter educatiu que tenen totes les tasques vinculades a la cura i les necessitats infantils.
  • En aquests moments, fora de l’horari i període escolar els educadors/es, monitors/es i curadors/es atenen tant les necessitats biològiques bàsiques (alimentació, descans, seguretat...) com les relacionades al benestar i l’autoestima dels infants (afecte, joc, aprenentatge, interrelacions adult-menor i amb iguals...)... on també es gestiona positivament el temps com a eina, establint-hi un vincle afectiu amb l’infant i l’entorn familiar generant clima de tranquil·litat, respecte i confiança; i convertint aquest espai en singular i individualitzat en una rutina positiva per a l’infant on se sentirà estimat, tranquil, segur i confiat.
  • L’estiu és un moment esperat per a tots i totes, i molt més encara pels nens i nenes (i joves), és un moment en el qual s’aixequen d’hora amb ganes de començar l’aventura diària que els hi espera... i això sense estudiar, ni anar a classe, hi van a jugar, a crear, a banyar-se, a jugar amb amics coneguts i amics nous, d’excursió, a inventar-se jocs i personatges, a conèixer nous adults... i tot en un entorn i context relaxat, però alhora molt actiu lúdicament, d’aprenentatge i esportives.
  • Vers les famílies és important aquest servei, que permet una conciliació laboral i familiar, però alhora també és un temps de “respir” de les cures dels adults vers els infants a càrrec i no oblidem que tot amarat d’un alt valor qualitatiu d’esplai i d’aprenentatge.
  • Serveis tipus B (casals en períodes no lectius) i Tipus I (Altres: acollides matinals, migdia i de tarda): S’ofereixen durant els mesos de juliol i agost a les famílies amb infants de 0 a 16 anys un servei de casal d’estiu de 9h a 17h (de 0 a 3 anys està vinculat a la Llar d’infants 7 pometes i només durant el mes de juliol) amb serveis opcionals d’acollida matinal (de 8h a 9h), de migdia (13h a 15h) i de tardes (de 17h a 18h), amb servei de menjador per a l’acollida del migdia.