Fem un Sant Joan diferent, tant o més divertit, ens adaptem a la situació!

Adequació de la Revetlla de St Joan a la covid19

dimecres 10 juny 2020

Especificitats de la Revetlla de Sant Joan amb la covid19

Sant Joan pot ésser la primera festa/celebració després de 3 mesos de confinament on la família i els amics ens podrem retrobar per gaudir d'una nit especial.

Si tot evoluciona favorablement  és molt possible que hi estiguem en Fase 3 de la covid19.

Recomanacions per a Sant Joan 2020 amb la covid19:

• St Joan de caire familiar i amb grups reduïts (fase 2 màxim 15 persones, fase 3 màxim 20 que no convisquin al mateix nucli familiar)
  • Evitar festes multitudinàries i grans aglomeracions, així com les fogueres
  • Fem festa amb infants i adolescents, porten masses dies tancats i podem passar una bona estona amb la família i amics propers.
  • Evitem els accidents, celebrem Sant Joan amb responsabilitat i seguretat. Evitar accidents i incendis és el millor homenatge als nostres serveis sanitaris i d'emergència!
  • Seguim mantenint mesures de protecció i higiene per prevenir contagis: mantenir distància física, evitar contactes, emprar mascareta i rentar-se les mans amb sabó (atenció! amb els productes hidroalcohòlics i altres productes inflamables).
  • Intentar comprar telemàticament els productes pirotècnics

Consells genèrics de cada any

S'apropa St. Joan i la seva revetlla tant celebrada per tothom. Com cada any desitgem als vilafantencs una bona i festiva revetlla i per tal que ho sigui, us deixem una serie de senzilles recompensacions i recordatoris.

• Els productes pirotècnics s’han de comprar en establiments autoritzats.
  • No guardar-los a la butxaca, sempre en bosses.
  • Segueix les instruccions dels articles pirotècnics.
  • No subjectar els petards amb les mans.
  • No llençar els petards a ningú.
  • Prohibit llençar material pirotècnic a menys de 500 metres de zones boscoses.

Més consells sobre petards:

• Recollir la roba i tendals en zones properes a les revetlles.
  • Mai encendre petards dins de totxanes o ampolles, explotaran en forma de metralla.

Consells per a fogueres:

• Cal autorització del teu ajuntament.
  • S’han de realitzat a més de 15 metres de façanes, cotxes i mai a prop de línies elèctriques.
  • No fer-les en zones amb vegetació.
  • No cremar papers ni teixits, el vent els enlairarà i porta-ho lluny.
  • Cremar pneumàtics i plàstics provocarà molta contaminació.
  • Sobretot, disposar d’un mitjà per apagar la foguera: cubell d’aigua, mànega, extintors, etc., i vigilar-la fins que s’apagui.