Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Per Temes

Informes d'adequació de l'habitatge i reagrupament INF01 i INF04

Si esteu buscant informació sobre informes d'arrelament social o integració social, heu d'anar aquí inf02 i inf03

Les persones empadronades a Vilafant que volen demanar un reagrupament familiar han de sol·licitar l'informe d'adequació de l'habitatge (INF01) o de renovació de documentació per a persones reagrupades amb canvi de domicili (INF04) han de fer-ho a l'Ajuntament de Vilafant mitjançant:

  • Registre d'entrada presencial a l'OMAC (oficina d'atenció ciutadana) on es pagarà una taxa d'emissió d'informes de 40'60€ (epígraf 11b)
  • o bé telemàticament amb instància genèrica signada electrònicament: Instància - Etram (mireu d'haver pagat abans a l'Ajuntament la taxa de 40'60€ per emissió d'informes epígraf 11.b)

Qui ho pot sol·licitar?

  • INF01: Han d'estar empadronats/des en l'habitatge vilafantenc sobre el qual se sol·licita l'informe (tota la unitat familiar). Han de ser majors d'edat, estrangeres extrecomunitàries i han de disposar d'una autorització de residència renovada o en procés de renovació.
  • INF04: Qualsevol ciutadà/ana a qui se li caduca l'autorització de residència per reagrupament amb canvi de domicili a Vilafant. Els requisits són:
    • Persona extrangera extracomunitària sotmesa al règim general d'estrangeria
    • Major d'edat
    • Disposar d'una autorizació de residència vigent o en termini de renovació
    • Que hagi canviat d'habitatge respecte del qual va acreditar en el moment del reagrupament
    • Excepcionalment, es poden acceptar NIE's caducats més enllà dels 3 mesos per a fonamentar, dins de termini, un recurs protestatiu de reposició o contenciós administratiu

Què hi he de presentar, com funcionarà el procés?

  • INF01:
    • S'ha de presentar:
      • Sol·licitud emplenada i signada
      • Pagament de la taxa de l'Ajuntament per emissió d'informes (epígraf 11b) de 40'60€
      • Cèdula d'habitabilitat vigent
      • Contracte de lloguer o títol de propietat (vigència del contracte mínima de 12 mesos), així com rebut del darrer mes pagat de l'habitatge (sigui hipoteca o lloguer) i d'algun subministrament (llum, aigua, gas...)
      • Certificat d'empadronament de la unitat de convivència
      • NIE de la persona sol·licitant (en vigor)
      • Justificant del Pagament de la taxa de la Generalitat al banc (taxa per INF01 és de 38.60€, termini de 10 dies per pagar la taxa. Més informació: Informe d'adequació de l'habitatge. gencat.cat
      • Fotocòpia dels passaports de la unitat familiar (reagrupat i reagrupants), primera pàgina i en vigor, tant de la persona sol·licitant com de les persones a qui vol reagrupar
      • Documentació que demostri el vincle familiar (llibre de família, certificat de matrimoni, de naixement...)
    • Cal tenir en compte:
      • Es poden reagrupar fills/es menors o pares/mares depenents (discapacitat).
      • No es pot demanar si l'habitatge està ocupat.
      • Les persones a reagrupar, majors d'edat, no es poden trobar en situació administrativa irregular a l'Estat espanyol.
      • Es pot tramitar si existeix una  cessió d'habitatge (que es contempli al contracte de treball) o si el lloguer està a nom d'un familiar directe amb autorització.
      • Un cop l'ajuntament tramita la sol·licitud, el procés sol trigar 3 mesos. La persona sol·licitant rep un SMS amb l'enllaç de la resposta de l'informe.
      • Si l'informe és favorable l'ha de dur a la subdelegació del govern (es pot fer amb advocat/gestor, i s'haurà de presentar justificant de recursos econòmics i acreditació del vincle amb els reagrupants com ara llibre de família, certificat de casament i de naixements...) i sol·licitar el permís de residència per reagrupament (carta blanca). Quan tingui la resolució ha d'anar al Consolat d'Espanya del seu país i demanar el visat (no tots els països en tenen).
  • INF04:
    • S'ha de presentar:
      • Sol·licitud emplenada i signada
      • Pagament de la taxa de l'Ajuntament per emissió d'informes (epígraf 11b) de 40'60€
      • Cèdula d'habitabilitat vigent
      • Contracte de lloguer o títol de propietat (vigència del contracte mínima de 12 mesos), així com rebut del darrer mes pagat de l'habitatge (sigui hipoteca o lloguer) i d'algun subministrament (llum, aigua, gas...)
      • Certificat d'empadronament de la unitat de convivència
      • NIE de la persona sol·licitant (en vigor)
      • Justificant del Pagament de la taxa de la Generalitat al banc (taxa per INF01 és de 38.60€, termini de 10 dies per pagar la taxa. Més informació: Informe d'adequació de l'habitatge. gencat.cat
      • Fotocòpia dels passaports de la unitat familiar (reagrupat i reagrupants), primera pàgina i en vigor, tant de la persona sol·licitant com de les persones a qui vol reagrupar
      • Documentació que demostri el vincle familiar (llibre de família, certificat de matrimoni, de naixement...)
      • Cal tenir en compte que les persones a reagrupar, majors d'edat, no es poden trobar en situació administrativa irregular a l'Estat espanyol. Els informes tenen una validesa de 3 mesos.

Més informació:

 

 

Document Actions