Informes d'estrangeria INF02 i INF03
Si esteu buscant informació sobre informes d'adequació d'habitatge per a reagrupament o renovació d'aquest, heu d'anar aquí inf01 i inf04
Les persones empadronades a Vilafant que volen sol·licitar els informes d'arrelament (INF02) o d'integració social (INF03) han de fer-ho a l'Ajuntament de Vilafant mitjançant:
- Registre d'entrada presencial a l'OMAC (oficina d'atenció ciutadana)
- o bé telemàticament amb instància genèrica signada electrònicament: Instància - Etram
Qui ho pot sol·licitar?
- INF02: Qualsevol ciutadà estranger empadronat a Espanya durant un període mínim de tres anys i que vol
regularitzar la seva situació. S'ha de presentar en el municipi on està empadronat/da. És un tràmit gratuït. - INF03: Qualsevol ciutadà estranger empadronat a Vilafant que pretengui renovar l'autorització de residència temporal i que no compleixi algun dels requisits previstos per la renovació de l'autorització. És un tràmit gratuït.
Què hi he de presentar?
- INF02:
- Sol·licitud complimentada d'informe d'arrelament social: https://inclusioaltemporda.cat/portal/wp-content/uploads/Inf02-sollicitud.pdf amb la següent documentació:
- Passaport vigent (còpia de les pàgines on figuren les dades personals i de caducitat).
- Certificat d'empadronament del municipi de residència actual.
- Justificació de la permanència continuada a l'Estat dels últims 3 anys (certificats d'empadronament històric, altres documents oficials.)
- Justificació de participació en cursos de llengua catalana i/o castellana (en cas de no disposar de cap certificat, caldrà demostrar el nivell d'ambdós idiomes a l'entrevista personal que es durà a terme amb el tècnic/a d’acollida).
- Acreditació de mitjans econòmics: Una de les tres opcions següents:
- Per contracte/s de treball
- Per mitjans econòmics del familiar directe del sol·licitant.
- Documentació que acrediti poder desenvolupar una activitat per compte pròpia.
- Altra documentació en cas de tenir-ne:
- Acreditació dels vincles familiars (certificat de naixement o certificat de matrimoni + el NIE
d'aquesta persona). - Certificat de primera acollida (Mòduls A, B, C)
- Justificació de participació en programes d'inserció sociolaboral i/o cultural, sessions d'acollida, etc.
- Justificació de col·laboració en xarxes socials.
- Varis: targeta de la biblioteca.
- Acreditació dels vincles familiars (certificat de naixement o certificat de matrimoni + el NIE
- Sol·licitud complimentada d'informe d'arrelament social: https://inclusioaltemporda.cat/portal/wp-content/uploads/Inf02-sollicitud.pdf amb la següent documentació:
- INF03:
- Sol·licitud complimentada d'informe d'integració social: https://inclusioaltemporda.cat/portal/wp-content/uploads/INF03-sollicitud.pdf amb la següent documentació:
- Còpia del passaport vigent (només de les pàgines on consten les dades personals) o justificant de renovació o pròrroga.
- Còpia del NIE pendent de renovar de la persona sol·licitant i justificant de renovació (sol·licitud de renovació del NIE o full de confirmació de cita prèvia)
- Còpies dels documents que acreditin la integració:
- Cursos de català i castellà
- Cursos d’alfabetització
- Cursos d’inserció sociolaboral
- Cursos d’acollida
- Pertinença a associacions
- Sol·licitud complimentada d'informe d'integració social: https://inclusioaltemporda.cat/portal/wp-content/uploads/INF03-sollicitud.pdf amb la següent documentació:
Aquesta documentació ha d’estar tan justificada com sigui possible (matrícules, certificats, justificants de l’entitat o administració...)
Més informació:
- Consell Comarcal - Àrea de Benestar 972 67 70 50 - 872 22 31 43 - acollida2@altemporda.cat
- Web Consell Comarcal Alt Empordà de Benestar i Insclusió.
- Guia per a la ciutadania de sol·licitud d'informes d'estrangeria.