Recull de actuacions antigues de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura SMSS
2019
Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Del 16 al 22 de setembre 2019 se celebra a Catalunya la Setmana Europea de la Mobilitat (SMSS 2019) que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com ara els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, així com visualitzar els canvis possibles en l’ús de l’espai públic, millorar la qualitat de l’aire i la reducció de la contaminació.
Vilafant: Xerrada - debat 19 setembre
La SMSS es complementarà amb una Xerrada – Debat, dimecres 18 de setembre a les 18h Centre cívic les Mèlies, amb els següents ponents:
- Pere Giró Fàbrega Formador i dinamitzador en Seguretat viària
- Cristina Brugués Psicòloga del CEO Auoescola Club i Diton Reconeixements
- Ramon Cos Teixidó Agent Mossos d'Esquadra i President d'ADEVIC
- Lorena Geli Experta viària d'Autoescola Xaloc
- Sergi Fernández Advocat i Agent Mosso d'Esquadra
Vilafant: Viu la bici 19 setembre
Enguany, un any més, l’Ajuntament de Vilafant s’adhereix a aquesta campanya amb una cadena - concentració de bicicletes que tindrà lloc el dijous dia 19 de setembre de 10 a 12h.
Aquesta cadena es farà pels carrils bici del nostre municipi, tallant pràcticament tots els accessos per al vehicles a motor allà on hi hagi carril bici. Durant dues hores aproximadament, un equip de professionals en edició de vídeos realitzarà gravacions de tota aquesta cadena de ciclistes que a posteriori podreu veure per les xarxes socials.
El lema “Viu la bici” “Pedala pel canvi climàtic” és una proposta per posar de manifest la nostra solidaritat per lluitat contra aquelles causes greus que perjudiquen la nostra salut: ones de calor i de fred, fenòmens meteorològics extrems, espècies invasores o intensificació de malalties. Per això, potenciem la bicicleta com a mitja de transport.
Els tres centres educatius de Vilafant participen de forma activa amb els seus professors i alumnes. A partir de les 9.30h començarem el desplegament per dur a terme aquesta cadena de bicicletes.
Cada centre educatiu tindrà el seu lloc assignat.
Els pares i avis o altres persones que vulgueu participar ens concentrarem als Pins, lloc de sortida per després anar al lloc que ens assignin.
Full d'inscripció: